הבית היהודי השלם

סקר

הייתם רוצים עוד אישה?

הצגת תוצאות

Loading ... Loading ...

תוצאות הסקר!

למעלה מ 60% מקרב הגברים ו 35% מקרב הנשים בעד

רשימת תפוצה

הכי נצפים היום

סילוף דברי הגר"ע יוסף והטעיית הציבור

ראשי פורומים פורום שאלות סילוף דברי הגר"ע יוסף והטעיית הציבור

הדיון הזה מכיל תגובה 1, ויש לומשתתף 1, והוא עודכן לאחרונה ע״י  אלמוני לפני 4 שנים, 8 חודשים.

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #178 תגובה

    אלמוני

    השתמשתם בחצי מפסק ההלכה  של מרן הגר"ע שליטא לקחתם רק מה שאתם רוצים והוצתם את הפסק מהקששרו כל אם מחובשי בית המדרש יכול להבחין שהגר"ע פוסק היתר נישואין רק במקום מצווה כגון שאי ילודה 10 שנים או שיש מחלה שמונעת מלשמש אבל וודאי לא באופן גורף לכל אדם שהרי פסק השוע{שגם אותו הוצתם מהקשרו } אבן העזר סי' א סע' יא טוב לעשות תקנות בחרמות ונידויים על מי שישא אישה על אישתו וכן נהגו הספרדים לעשות שבועה בתקיעת כף על כל הכתוב בכתובה בכלל זה שלא לשאת אישה על אישתו וכן מציין הגר"ע יוסף שליט"א וז"ל :אמנם המנהג הפשוט בירושלים ובארץ ישראל לכתוב בטפוסי הכתובות בזה"ל:וקנינא …..וגם נשבע בשבועה חמורא בתקיעת כף ..ובין תנאי הכתובה אשר למעלה נכתב שלא ישא ולא יקדש שום אישה אחרת עליה כי אם ברשות בית דין …ונמשך מנהג זה ע"פ מה שכתוב בש"ע טוב לעשות וכו' 

    אין לפרוץ גדר של גדולי הדורות כדי לסתום פרצות של רווקות מבוגרת  אלא יש לרווקים ולרווקות ללמוד על נושא הזוגיות ואז בעז"ה יכלו לתחתן יש מספיק רווקים מבוגרים לצערנו נשיאת לא יפתור את הבעיה אלא רק יעצים אותה בתוך הבתים כפי שכבר הבחין רבינו גרשום בדרו הנסיון לסתום פרצות ע"י פתיחת פרצות סגרות מסוכן הרבה יותר לדור 

    בדבר הטענה של הוספת הילודה גם בזה יש בעיה חינוכית והלכתית גם בקרב הציבור הדתי שבמו ידיו מתכנן את הילודה ע"י נטילת אמצעי מניעה שונים שלפעמים אסור מבחינה הלכתית גם בחינת פריה ורביה כגון שעדיין לא נודו בן ובת וגם ביטול מצווה דרבנן של לערב אל תנח ידך יש ללמד את הדור שיש בדבר נטילת אמצעי מניעה {אפילו כדורים} איסורים פעמים דאורייתא ופעמים דרבנן  בקיצור כדי להוסיף ילודה אין צורך במעשים נועזים נגד גדולי הדורות יש הרבה שצריך לעשות לפני כן 

    אמכם הסליחה על תקפנותי אבל אין דבריכם לאמיתה של תורה מבחינה הלכתית צרופה הראויה לכל תלמיד חכם יודע ספר לגבי הציבור  בארץ ישראל

    וכן מבחינה אמונית וערכית אין התורה מעודדת נשיאת שתי נשים ואין כאן המקום להאריך כל בן דעת יחשוב בעצמו ייעין ויבין

     

    #65344 תגובה

    אלמוני

    אם קרית לא שנית ואם שנית לא שילשת ואם שי
    שילשת לא פירשו לך!

    1.  שים לב ופקח עיניך!הרב עובדיה יוסף  נותן חסות הלכתית לעניין! שמו פורסם בכל האתרים! והוא לא מכחיש את העניין ולא דוחה אותו(וכנראה שאתה לא מצופי הלוין,לראות את מעורבות הרב בכל דבר ובפרט בדבר שפסקו הוזכר שם)!

    2. ככה חיו גם צדיקים וחסידי עליון קדושים עד ימינו!

    3.אנו  עוסקים רק במקרים שבהם האישה הראשונה מסכימה ואז אין בכלל בעיה של שבועה וכדו'(השבועה נועדה כדי למנוע מהבעל לעשות דברים האמורים בניגוד להסכמתה- במידה  ויש הסכמה  אין בעיה עם השבועה ,אך לחומרה אנו נוהגים לעשות התרת שבועה כפי שמופיע בתובה  ע"י בית דין הצדק)

    4.פרוייקט השו"ת בנוי על עיקרון של לימוד והשוואה והתייחסויות עקרוניות-שם בפסק שאתה מציין אכן עסקו בשאלה אחרת -אך הרב עובדיה יוסף  עושה אתנחתא ומציין את התייחסותו העקרונית לעניין -חזור ודוק וד"ל)

     

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
מענה ל־סילוף דברי הגר"ע יוסף והטעיית הציבור
פרטים: